Ryanair zrezygnował z kodów obrazkowych

21 maja 2012

Niejednokrotnie pisaliśmy o problemie jakim są kody obrazkowe dla wielu użytkowników internetu. Na szczęście, coraz więcej właścicieli portali odchodzi od stosowania tego uciążliwego rozwiązania. Jednym z nich jest portal tanich linii lotniczych Ryanair.

Ryanair wprowadził w minionym roku kody CAPTHA po to, aby chronić się przed tzw. screen-scraperami. Zabezpieczenie miało blokować możliwość automatycznego kupowania tanich połączeń i odsprzedawania ich z zyskiem w późniejszym czasie. Niestety, rozwiązanie DeCaptcher udowodniło, że kody obrazkowe nie stanowią obecnie żadnego zabezpieczenia.

Ryanair dziennie odnotowuje 200.000 rezerwacji na całym świecie. Okazało się, że kody CAPTHA uderzają przede wszystkim w zwykłych użytkowników, biura podróży i wyszukiwarki lotów online. Weryfikując swoje podejście do klienta, przewoźnik wycofał się ze stosowania niedziałającego zabezpieczenia.

Strona przewoźnika nadal nie jest wzorem dostępności (5,4 na 10,0 pkt.), ale został wykonany ruch w dobrym kierunku. Mamy nadzieję, że inni właściciele portali internetowych pójdą w ślady Ryanair i likwidując tę barierę w dostępie do informacji, przestaną uprzykrzać życie swoim użytkownikom.

  1. Strona przewoźnika Ryanair
  2. Raport Utilitia – 5,4 na 10,0 pkt.