Usługa Utilitia badała dostępność banków

21 lipca 2014

Bankowość elektroniczna znacznie ułatwia codzienne funkcjonowanie. Wielu z nas nie wyobraża już sobie zakupów bez karty płatniczej, czy szybkich przelewów. Wszystkie te czynności umożliwia już od dawna e-bankowość. Należy jednak zadać sobie pytanie: czy dla wszystkich?

Jak sytuacja ma się w przypadku osób z niepełnosprawnościami, lub cyfrowo wykluczonych? Czy osoba niewidoma lub słabowidząca jest w stanie w pełni obsługiwać stronę internetową swojego banku i korzystać z przywileju jakim są np. zakupy bez wychodzenia z domu? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała redaktor Anna Raciniewska w swoim raporcie dla gazety bankowej pod tytułem „Banki kontra niepełnosprawni. Miło nam poinformować iż w trakcie tworzenia tego raportu wykorzystano usługę utilitia, z czego jesteśmy niezmiernie dumni. Validator Utilitia po raz kolejny pomaga „przechodzić na dostępną stronę”. Zachęcamy do zapoznania się z raportem, który dostępny jest w tym miejscu: Raport