Audyt dostępności architektonicznej jest udokumentowaną analizą i oceną w zakresie stopnia przystosowania elementów infrastruktury budynku, jego wyposażenia dla wszystkich użytkowników (w tym osób ze szczególnymi potrzebami). Zakres usługi obejmuje:
- wizje lokalne w obiektach,
- dokumentację fotograficzną,
- opracowanie raportu, który dostarczy wiedzy na temat stopnia dostosowania budynku użyteczności publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W trakcie audytu dostępności architektonicznej badane jest zarówno otoczenie przed budynkiem, jak i jego wnętrze. W ramach otoczenia przed budynkiem analizowane i oceniane są m.in.:
- przejścia dla pieszych,
- miejsca postojowe,
- chodniki i dojścia do budynku,
- pochylnie,
- schody zewnętrzne,
- drzwi wejściowe.
W budynku, na każdym jego piętrze badane są:
- ciągi komunikacyjne,
- schody,
- windy i inne urządzenia do pokonywania różnic między piętrami,
- drzwi,
- podłoga,
- elementy wyposażenia,
- kolorystyka ścian,
- oświetlenie,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń,
- możliwości ewakuacyjne lub uratowania w inny sposób osób ze szczególnymi potrzebami,
- zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Nasi audytorzy, badający poszczególne elementy infrastruktury odnoszą się do kryteriów wynikających z wymogów obowiązującego prawa, a także wybranych przez Zamawiającego audyt standardów i modeli dostępności (np. Standardy POZ, Standardy AOS, Model Dostępnej Szkoły, Standardy Dostępności w Samorządzie i inne).
Zapytaj o wycenę
Jeśli są Państwo zainteresowani którąkolwiek z oferowanych przez Utilitię usług w obszarze dostępności architektonicznej, prosimy o kontakt:
Joanna Piwowońska
e-mail: joanna.piwowonska@utilitia.pl
tel. 663 883 332