Audyt dostępności architektonicznej

Audyt dostępności architektonicznej jest udokumentowaną analizą i oceną w zakresie stopnia przystosowania elementów infrastruktury budynku, jego wyposażenia dla wszystkich użytkowników (w tym osób ze szczególnymi potrzebami). Zakres usługi obejmuje:

  • wizje lokalne w obiektach,
  • dokumentację fotograficzną,
  • opracowanie raportu, który dostarczy wiedzy na temat stopnia dostosowania budynku użyteczności publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W trakcie audytu dostępności architektonicznej badane jest zarówno otoczenie przed budynkiem, jak i jego wnętrze. W ramach otoczenia przed budynkiem analizowane i oceniane są m.in.:

  • przejścia dla pieszych,
  • miejsca postojowe,
  • chodniki i dojścia do budynku,
  • pochylnie,
  • schody zewnętrzne,
  • drzwi wejściowe.

W budynku, na każdym jego piętrze badane są:

  • ciągi komunikacyjne,
  • schody,
  • windy i inne urządzenia do pokonywania różnic między piętrami,
  • drzwi,
  • podłoga,
  • elementy wyposażenia,
  • kolorystyka ścian,
  • oświetlenie,
  • informacja o rozkładzie pomieszczeń,
  • możliwości ewakuacyjne lub uratowania w inny sposób osób ze szczególnymi potrzebami,
  • zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

Nasi audytorzy, badający poszczególne elementy infrastruktury odnoszą się do kryteriów wynikających z wymogów obowiązującego prawa, a także wybranych przez Zamawiającego audyt standardów i modeli dostępności (np. Standardy POZ, Standardy AOS, Model Dostępnej Szkoły, Standardy Dostępności w Samorządzie i inne).

Zapytaj o wycenę











    Jeśli są Państwo zainteresowani którąkolwiek z oferowanych przez Utilitię usług w obszarze dostępności architektonicznej, prosimy o kontakt:

    Joanna Piwowońska
    e-mail: joanna.piwowonska@utilitia.pl
    tel. 663 883 332‬